úterý 19. května 2015

KRUŠNÉ HORY 30.9-1.10.2014 "KOLOVEJLET"

Podzimní šlapací vejlet do Krušných hor, kterého se zúčastním (Já) Honza a Tom + ústecká posila Kuba (borec kterej zmáknul 1000 MILES ADVENTURE, patří mu neskutečnej obdiv), další dva borci Karel a Adam.

Jak už je tradicí "času dost", náhle šlapeme rychlostí světla na vlakové nádraží směr Bohušovice nad Ohří. Během cesty však stihneme pár bejkáren. Tom zkouší jízdu po zadním "s tím narvaným báglem to vůbec nejde". Tomu nevěřím a zkouším to taky" podívej se voe jak to jde" a najednou padám na zem, jak pytel brambor. Láhev s vodou se mi kutálí kamsi a krev mi teče z kolena, loktu, ramena a dlaně. Jsem rád, že jsem nezahučel pod protijedoucí auto a bez čekání naskakuji na mé milované kolo. Pokračujeme v závodě o čas, jelikož odjezd vlaku se blíží a pár kilometrů na nádraží zbývá.
V Ústí nad Labem se k nám připojí Kuba, Karel a Adam. Klasicky skočíme pro pár pivek a vláčkem pokračujeme směr Chomutov. Vyskakujeme z vlaku a konečně šlapeme. Nyní se pro změnu Tomovi podařilo předvést cirkusovou jízdu po zadním kole, neboť naložený těžký bágl zvítězil. Nevadí, jsme nesmrtelný. Zhruba 2-3 hodinky šlapeme do kopce prudkého jak blázen. Městské prostředí se mění v krásnou krajinu. Už je tma a hodilo by se narazit na nějaký nocleh. Přijíždíme k horské chatrči (kde nás později celkem solidně natáhnou). Kola hodíme do kůlny, do sebe pár pivek, teplé jídlo a jdeme na kutě.

S touhou po romantice se druhý den probouzíme v brzkých hodinnách ranních. Zamračená obloha nám bohužel neumožnila užít si východu slunce.

Mlhou se prodíráme po krásných cestách i necestách. Chvíli kola sotva táhneme prudkým kopcem ve vysoké mokré trávě. Naše oblečení už není tak příjemné, ale zážítek bezva. Po chvíli úmorného šlapání dorážíme do civilizace, už je kolem poledne a hlad máme, jako vlci. Narazíme na malinký místní obchůdek, který bereme silně útokem. Myslím, že jsme vykoupili zásoby pro celou  vesničku na týden, neboť regály po našem náletu zejí prázdotou. Posilníme se a pokračujeme dál po cestách necestách.
Chvílemi nás dokonce poctí slunce svou drahocenou návštěvou a promoklé svršky se pomalu mění v suší. V klidu jsme nenechali ani vodní přehradu Fláje, kde jsme si spravili parádní pauzosvačinku.

Kilometry ubíhají, další zastávka na odpočinek i umlčení hladu je v Krupce, dáme si parádní jídlo, pár pivek a pokračujeme v cestě. Chlumec, Ustí nad Labem. Loučíme se s ústeckou bandou a nasedáme s Tomem na vlak skoro-domů.
Krušné hory - krásnej zážitek z náročného vejletu, o to víc si teď budeme vážit sucha a tepla :)